Söndag!

Jag skrev ett inlägg igår men märkte nu att det inte fanns med 😦 vet inte vad som hände med det. Ska undersöka saken.

Det har varit en vecka med mycket studier så boken har kommit lite i andra hand. Var på deckar kursen i tisdags och fick en massa bra respons och tips och råd. Så de ska jag verkligen följa. Var bland annat att se en film och kolla lite bland artiklar i ett fall nu som cirkulerat i pressen senaste månaden. Det är nämligen en karaktär som jag inte riktigt fått grepp på. Så då fick jag lite tips inför det.

I morgon ska C-uppsasen skickas in. Så får vi se om vi går upp på opponering eller inte. Efter det är det dags att sätta igång med den andra tentan som ska in om en vecka. Det är den andra kursen som jag läser. C-uppsatsen är kvar från tidigare som vi har gjort parallelt med andra studier nu.

Schemat idag är bara fyllt med en sak och det är redigering och kolla igenom så allting är rätt innan vi skickar in den. Vi kommer att skicka in den idag och efter det äte en god middag för att senare åka in till stan och gå på min kusins studentskiva. Vi trodde inte riktigt att det skulle bli av då han åkte in på sjukhuset igår men han får delta men vara lugn. Så då vill vi självklart dit och ha lite roligt. Ladda batterierna inför nästa uppsats där jag ska genomföra flera intervjuer under veckan. Så nästa vecka blir inte lugnare den. Bara det att den uppsatsen skriver jag själv och inte tillsammans med någon annan.

Tentan ska in den 30 maj och sen ska den presenteras den 1 juni. Efter det har vi två dagar på att rätta till den och skicka in senast den 3 juni. Så då är Barn och ungdomsvetenskap II avklarad 🙂

Går vi upp med uppsatsen så fortsätter pluggandet ca 2 veckor till tror jag att det blir med opponerginar och omskrivning om vi vill ändra på något. Och går vi inte upp med den nu så slutar jag den 3 juni. Vi har haft lite problem med C-uppsatsen då vår handledare sjukskrevs dagarna innan vi skulle sätta igång. Och vårt ämne är det inte så många som arbetat med så det ledde till lite problem med tidigare forskning. Så vi får se i fall det räcker till eller inte. Det känns i alla fall mycket bättre nu än förut.

Ha en härlig söndag och hoppas ni kan njuta av solen

Kommentera

