Ny vecka

Den här veckan kommer bli en skön vecka. Det är fortfarande mycket plugg kvar och mycket som ska göras. Fast det är rätt lugnt på jobbfronten så då får jag mycket tid till allt det andra utan att behöva sitta från tidig morgon till sen kväll och sen inte kunna somna för att jag är upp i varv.

Var på bokhandeln hemma idag och köpte två nya anteckninsböcker. Passade även på att köpa en ny kalender. Brukar använda Iphonen och Ipaden men kände att det kunde vara skönt med en liten kalender som får plats i alla väskor. För Ipaden orkar man inte alltid ta med sig. Och just då kanske någon kund ringer eller andra jobb.

Ska även börjar föra skrivlogg känner jag. För nu skriver jag mycket och måste skriva någonting varje dag även om det bara hinner bli 30 min. Som nyss hade jag en kvart över och skrev 1 och 1/2 A4.. Allt är bättre än inget. Det är så häftigt hur en historia växer i det undermedvetna.. Jag som jobbar med romanen i 1 och 1/2 år nu har verkligen märkt hur nya saker bara ploppar upp i huvudet när man är ute och går eller gör något helt annat. Riktigt häftigt.

Kommentera

