Distraktioner

Berättarskolan skrev i veckan om ”Sluta slösa skrivtid på skrivkurser och böcker”. Skrev tidigare om det

Där skriver de att Tom Bird i sin bok ”You were born to write….” predikar för att man ska skriva för hand för att ta bort alla distraktioner. Det är en sak som fungerar bäst för mig har ju insett. Skriver jag på datorn får jag inte alls upp samma hastighet och flyt. Scenerna och kapitlena som jag är mest nöjd med är skrivna med penna från början. Annars blir det så lätt att jag kollar mailen eller gör något annat på internet i fall jag fastnar.

Kommentera

