Tjoho

Filar filar & filar.
Det har blivit mycket filning av naglar senaste tiden parallelt med mitt andra jobb. Inte blivit mycket tid över för annat. Killen har fyllt år så det har varit ”Kalas” för honom och andra saker på schemat.

Om 2 veckor drar skolan igång igen. Börjar förbereda mig mentalt redan nu, fast det ska bli riktigt härligt att allting drar igång igen 🙂 Rutiner faller på plats och allting återgår till det ”normala”.

Det är sista terminen så det är lite pirrigt.. Hoppas verkligen att mina planer går som det är tänkt nästa år. Annars vet jag inte vad jag ska göra.

Det är i alla fall dags att få in skrivrutinerna igen, det är helt otroligt. Säger hela tiden att jag skriva massor varje dag, så har det dessvärre inte blivit..

Har anmält mig till en kurs för Ann Ljungberg  den 1-2 oktober ” Den medvetne romanförfattaren”. Det ska bli väldigt roligt. Ann har coachat mig och gett mig feedback på mina texter tidigare men har aldrig gått på några av hennes kurser.

I höst blir det mycket bokrelaterat:

Den 20/9 ska jag gå på Yourlifes event där bland annat Camilla Läckberg och Jens Lapidus kommer att vara.


 

 

 

Sen bär det av mot Göteborg till årets bokmässa. Där ska jag gå med min mamma och en kompis från Göteborg 🙂

Helgen därefter är det kursen, så det kommer bli mycket evenemang under loppet av ca 2 v.

Under hösten blir det även mycket skrivande. Inte bara på boken utan även min nästa c-uppsats i skolan då jag har valt att ta dubbelexamen. Så där har jag endel att planera.. Det är alltid lika svårt att veta vad man vill forska om, det finns så otroligt mycket.

 

Kommentera

