Lite stressad… i onödan!!!

Har sagt tidigare att det ska bli skönt att skolan börjar igen… och det stämmer. Fast jag börjar bli lite stressad inombords märker jag. Jag som tidigare haft rätt mycket problem med att jag stressar omedveten mår inte så bra av detta. Fast det är bara att lära sig att hatera det. Så nu har jag suttit och gjort ett schema för vad som ska göras och när innan skolan börjar. Är så mycket lättare att ha en lista framför sig än att gå runt med allting i huvudet. Så nu ska jag beta av allting, en sak i taget- blir bara virrig annars.

Är en tenta som gör det hela mycket jobbigare. Allting annat ska bli roligt och lärorikt. Den där tentan är en tenta som jag gjorde för ett år sedan. De flesta i klassen blev underkända och jag som redan hade börjat studera annat valde att lägga den åt sidan och koncentrera mig på annat. Nu är det bara den tentan kvar, den enda tentan som jag inte klarat direkt… Den ligger där och väntar och gör mig nervös. Nu är böckerna framplockade igen redo för mig att sätta tänderna i. Som tur är känner jag flera som har samma ”problem” så vi är ett par som kan peppa varandra.

Nu ska jag inte skriva mer, det tar dyrbar skriv- och pluggtid.

Må så gott

Kram Michaela

2 comments on “Lite stressad… i onödan!!!

Kommentera

