Svar del 1

Då var det dags att svara på lite frågor som har kommit in 🙂

Svar på frågor del 1

Vad kommer du att bli när du har studerat färdigt?

  • Jag kommer att vara kriminolog när jag är färdig. Jag har även valt att ta ut en examen i barn & ungdomsvetenskap. Så jag kommer ha en kandidatexamen i vardera.

Kan du inte skriva lite om ditt jobb med naglar & din utbildning inom kriminologi?

Jag vill att du ska berätta om dina framtidsdrömmar?

  • Jag utbildade mig till nagelterapeut i början av 2008. Det var något jag länge velat göra då jag själv började gå på salong och göra naglar redan när jag gick i 6:an. Så efter gymnasiet tog jag tag i en av mina drömmar.

            I början satt jag på salong inne i stan men jag jobbade även med annat. Jag har så många bollar i luften och vill inte riktigt släppa någon. Efter ett tag gick jag även vidareutbildningar inom nail-art, pedikyr, make-up och sist men inte minst även vaxning. Det är väldigt roligt att kunna variera sig lite.

    När jag var liten var ju drömmen att jobba med naglar och ha en egen salong. Fast hur skulle jag ha tid med det? Jag som ville göra så mycket annat. Ville jag bli polis? Nja, inte riktigt… Jag funderade länge och började kolla utbildningar på universitetet och titta där stod det ju, det som jag tidigare inte kunde sätta fingret på KRIMINOLOGI.  Jag sökte och jag kom in, som första reserv, pust.

   Efter det läste jag kriminologi i tre terminer och nu är jag inne på min tredje och sista termin inom barn och ungdomsvetenskap. Eller vem vet, kanske kommer att studera senare i livet igen på avancerad nivå. Fast som det ser ut nu så kommer jag inte att göra det nästa år.

             Frågorna ovan går lite grann ihop, som ni såg ovan så skrev jag lite om gamla drömmar när det gällde att börja med naglarna.

Förutom mitt intresse för naglar och liknade har jag ALLTID  brunnit för att hjälpa människor. Jag har själv haft panikångest och vet hur hemskt detta är. Jag ville ha någon där som kunde förstå mig och hjälpa mig. Dock är det inte så lätt för någon annan att sätta sig in i den situationen ifall men själv inte varit med om detta. Min dröm är att i framtiden kunna hjälpa ungdomar i tidigt stadium, innan de hinner få liknade problem som jag fick.

Jag jobbar även som stödperson för de som blivit utsatt för brott och det är något som jag vill fortsätta med. Drömmer ju även om att få skriva böcker. Min debutbok som jag jobbar på nu är en deckare. Har även en planerad uppföljare på denna. Alla mina drömmar och mål kan jag dessvärre inte avslöja redan nu 😉

En gamal bild på mig när jag var och smygtittade på tidningen Yourlife innan den kom ut. Bilden är lånad från de.

Kommentera

