Mitt skrivande

Tänkte redan i lördagskväll att jag skulle lägga ut resultatet från en av övningarna från kursen i helgen. Har bara inte hunnit.

Såg precis att Sussane som också var på kursen hade gjort det 🙂 Så det är dags för mig att göra samma sak.

Uppgiften var att skriva om sitt skrivande som en plats, en metafor:

Jag sitter på hästryggen. Rider runt och ser hindret framför mig. Det knyter sig i magen och händerna greppar hästmanen panikartat. Frågar mig själv, ska jag göra en volt istället? NEJ, det ska jag inte. Kniper mig fast i sadeln och styr upp mot hindret, det är dags nu. Hästen flyger fram och över hindret, vi landar mjukt. Jag klarade det!

2 comments on “Mitt skrivande

Kommentera

