Dagen

Dagens skrivbord består av massa engelska artiklar som ska användas till min hemtenta som jag sitter och skriver på.

Behövde bara en liten paus kände jag…

Jag längtar otroligt mycket tills skolan är över och jag har min examen. Fast samtidigt är det härligt att plugga också, det är flexibelt och man väljer själv vart och när man ska studera. Fast det är så många måsten HELA tiden. Det går alltid att plugga, det finns alltid något att göra och många deadlines. Det är en stor press, eller i alla fall på mig. Det har skolan alltid varit skulle jag nog säga. Sätter såna höga krav på mig själv utan någon anledning egentligen. Vet inte varför.. men jobbigt är det.. För det har lett till så mycket negativt i livet – all den press man sätter på sig själv. Visserligen börjar jag lära mig mycket av det också. Bland annat att det är otroligt viktigt att lyssna på kroppens signaler. Vilket jag inte gjorde för fem år sedan när det var som värst. Det ska jag börja jobba med nu.

Fick en bok av en kompis nu när jag fyllde år som jag ska läsa så fort tentan är klar:

 

 

 

 

 

En annan bok som landade i brevlådan förra veckan som ska hjälpa mig, eller det är tanken i alla fall:

 

 

 

 

 

 

Har inte arbetat med självhjälpsböcker tidigare, så det ska bli spännande att se vad de kan göra. Jag är i alla fall väldigt motiverad att bli av med all press, stress och panik. Eller i alla fall lära mig att hantera det 🙂

Har ni någon erfarenhet av likande böcker?

One comment on “Dagen

Kommentera

