Rutiner

Ett av mina mål det här året är att få in en skrivrutin. Jag ska försöka skriva varje dag och boka in helger då jag inte jobbar för att kunna sitta hela dagar.

Har varit och köpt en ny kalender som bara ska innehålla mitt skrivande. För att se hur mycket jag verkligen sitter. Ibland tror jag att jag skrivit mer än vad jag faktiskt har gjort. Planen är även att testa att skriva på lite olika tider för att hitta en rutin som passar mig bra.

Jag har hittills jobbat och gått i skolan på så oregelbundna tider att det varit svårt att skriva på samma tidpunkt varje dag, men nu är jag snart klar i skolan :). När jag har skrivit uppsatser i skolan har jag ibland upplevt att jag skriver bättre om jag sitter på ett café eller liknade där det är lite rörelse. Hemma finns det alltid så mycket annat att göra om man fastnar i texten.

Hur gör ni? Har ni fasta tider ni skriver på?

 

4 comments on “Rutiner

  1. Jag har två små yrväder hemma, vilket gör att helger och kvällar är svåra att vika till skrivande. Skulle väl vara kvällarna då. De kvällar jag inte stupar i säng. 🙂 Jag har därmed, till nöds, fått vänja mig att skriva på tåget hem.
    Det lustiga är att det går jättebra. En kort och intensiv stund. Men det kommer bli problem när jag ska börja redigera mer. Då får jag väl ta semester från både jobb och familj. 🙂

  2. I mitt tentaskrivande så har jag inga fasta rutiner på tider direkt, jag brukar alltid vara så sent ute,en nu ska jag prova att börja tidigt och se om det känns bättre 🙂

Kommentera

